Pilates

Ćwiczenia typu pilates są połączeniem jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych służącym odciążeniu kręgosłupa, poprawie postawy, oraz wzmocnieniu i uelastycznieniu ciała. Ich rytmiczny charakter działa także wybitnie odprężająco i uspokajająco, zwłaszcza że niewymyślnym układom ruchowym towarzyszy u nas lekka i przyjemna w odbiorze muzyka.

Zestawy treningowe są nieforsowne, w związku z czym są one idealnym sposobem na poprawę oraz utrzymanie fizycznej kondycji i smukłej sylwetki dla osób niemających ambicji kulturystycznych lub niemogących korzystać z pełni swoich sił wskutek zdrowotnego uszczerbku.

Ćwiczenia te oszczędzają więc bicepsy, skupiając się natomiast na pracy kształtujących postawę ciała mięśni głębokich grzbietu, brzucha i miednicy, toteż polecamy je szczególnie zarówno dbającym o zdrowie swojego kręgosłupa jak i tym, którzy chcą podratować jego stan nadwerężony mało aktywnym trybem życia lub urazem czy nawet trwałym defektem.

Na naszych sesjach treningowych koncentrujemy się głównie na precyzji wykonania terapeutycznych figur, ćwicząc przy tym koordynację ruchową a także prawidłowe oddychanie służące dobrej dynamice i wydolności ciała. Są to trochę poniekąd ćwiczenia uczące zasad jego ruchowej ergonomii, higieny, a także gracji (!), w związku z czym aktywny udział w naszych niekrępujących lekcjach procentuje nabraniem zdrowych nawyków na całe życie, zapobiegając tym samym nie tylko kontuzjom i zwyrodnieniom, lecz również okrzykom bliskich w rodzaju: Oh, co za niezdara!

Oczywiście trudno nie spalić przy nich grama tłuszczu, więc odrobinę przekornie zalecamy w nich dużą ostrożność osobom, którym trudno na zawsze rozstać się ze swoją nadwagą. Systematyczne ćwiczenia likwidują cellulit oraz poprawiają jędrność i elastyczność skóry. Należy je więc też traktować jako gruntowne kuracje odmładzające.

Ułatwieniom, bezpieczeństwu oraz atrakcyjności naszych zajęć służy naszym pacjentom bogaty asortyment akcesoriów treningowych takich jak: taśmy rehabilitacyjne, taśmy TRX, piłki duże i małe, rollery, obręcze, ciężarki, poduszki balansowe (tzw. jeże).

Oto nasz bieżący tygodniowy program ćwiczeń pilates:


  UWAGA: Harmonogram aktualizowany jest dynamicznie - prosimy o sprawdzanie bieżącego stanu obsadzenia zajęć
oraz o wcześniejsze zgłaszanie nieobecności - umożliwi to uczestnictwo w zajęciach innym.  
Sierpień pon
13
wt
14
śr
15
czw
16
pt
17
19:45 - 20:45
Ze względu na ograniczoną liczebność grup treningowych (do 13 osób) na wszystkie zajęcia obowiązują wcześniejsze zapisy.
Proszę o zapoznanie się z porządkowymi ustaleniami naszego Regulaminu.