Aktywne 9 miesięcy

Z naszym fizjoterapeutycznym zapleczem i arsenałem towarzyszymy ciężarnym w ich przygotowaniach do trudów porodu i połogu. Dobrze znamy rolę i wartość gotowości treningowej przyszłych matek – sprzyja ona mądrej i odpowiedzialnej przymiarce swoich sił do naprawdę dużego fizycznego i psychicznego wyczynu.

Mobilizacja ta nie tylko zmniejszy bóle w dniu rozwiązania, ale przede wszystkim zapewni dziecku na starcie maksimum życiowych szans poprzez dbałość o zdrowie i należytą kondycję ciała w przebiegu ciąży. Znacząco obniży też fizyczne koszta poporodowej rekonwalescencji, ułatwiając matce powrót do domowych obowiązków i normalnej sylwetki.

Zachęta do uczestnictwa w treningowym programie naszego kompleksowego okołoporodowego suportu ma na uwadze nieuchronne (często dość znaczne i dokuczliwe) zmiany oraz zaburzenia życiowych funkcji na skutek zwiększenia masy ciała oraz potrzebnej płodowi hormonalnej reorientacji.

W 6 miesiącu ciąży ulegają modyfikacji struktury więzadłowe i rozluźniają się stawy, zmniejsza się także sztywność dysków kręgowych – wszystko to, by zapewnić embrionowi odpowiednią przestrzeń w ciele matki.

Jednak ta wymuszona koniecznością życiową przez sam organizm elastyczność ciała bywa bolesna, jeśli kręgosłupa i miednicy nie są w stanie utrzymać przygotowane uprzednio do zwiększonego wysiłku mięśnie. Nasze ćwiczenia służą między innymi właśnie wzmocnieniu mięśni przykręgosłupowych oraz brzucha, pozwalając kobietom uniknąć bólów związanych ze wzrastającym obciążeniem.

Na treningach pracujemy również nad zwiększeniem siły pozostałych mięśni w celu osiągnięcia lepszej stabilizacji osłabionych stawów. Regularne ćwiczenia zapobiegają także zaparciom, powstawaniu obrzęków, nadwadze, łagodzą stany niepokoju, bóle głowy, wzmacniają ogólną odporność i kondycję organizmu oraz poprawiają samopoczucie.

Wymagamy jedynie zazwyczaj chętnie udzielanej zgody lekarza na treningi pod naszym ścisłym fizjoterapeutycznym nadzorem.

Sesje zawsze kończymy ćwiczeniami oddechowymi i relaksem. Serdecznie zapraszamy.

Oto nasz bieżący program ćwiczeń tygodniowych dla kobiet w ciąży:


  UWAGA: Harmonogram aktualizowany jest dynamicznie - prosimy o sprawdzanie bieżącego stanu obsadzenia zajęć
oraz o wcześniejsze zgłaszanie nieobecności - umożliwi to uczestnictwo w zajęciach innym.  
Sierpień pon
13
wt
14
śr
15
czw
16
pt
17
10:30 - 11:30
Ze względu na ograniczoną liczebność grup treningowych (do 13 osób) na wszystkie zajęcia obowiązują wcześniejsze zapisy.
Proszę o zapoznanie się z porządkowymi ustaleniami naszego Regulaminu.