Trening medyczny, czyli ruch z głową

Ciało rządzi się prawami, które nie zawsze dobrze rozumiemy. Wymaga ono przede wszystkim wewnętrznej stabilności oraz równowagi ruchowej aktywności, bez względu na to, czy jest to ciało dziecka, sportowca, robotnika, pracownika biurowego czy ciężarnej kobiety.

Konsekwencje naruszenia tych praw niejednokrotnie bardzo obciążają codzienne życie, utrudniają osobisty rozwój, stają na drodze do kariery, przy czym wydaje się to przytrafiać nam tym częściej, w im większym stopniu nasze ciała wspomagają wydajne, wyspecjalizowane urządzenia i maszyny.

Owszem, szybciej robi się surówkę dla całej rodziny malakserem, ale nie ćwiczy się przy tym nadgarstków, ramion ani palców dłoni. Przygotowanie gorącej kąpieli nie wymaga dzisiaj od nas wszechstronnej fizycznej sprawności drwala i nosiwody, a dojazd do pracy zajmuje ułamek czasu potrzebnego na przebycie tej samej drogi pieszo.

Te i dużo innych wykorzystywanych przez nas życiowych udogodnień znacząco osłabiają naturalną dynamikę i elastyczność naszego ciała. Także powszechny dzisiaj problem otyłości byłby prawdopodobnie marginalny, gdyby naszym zakupom od dawna nie towarzyszyły mechaniczne konie, a apetytu nie rozbudzały reklamy tylko ruch na świeżym powietrzu lub fizyczna.

W Gabinecie Rehafit dobrze rozumiemy realne koszty cywilizacyjnego postępu i pomagamy je zmniejszyć. Niestety, nie jest to łatwa sztuka i jej owoców nie widać niekiedy nawet dzięki ćwiczeniom w klubie fitness, na siłowni, pływalni czy w plenerowym biegu. Często bowiem nie jest to potrzebny naszemu ciału ruch z głową.

Trening medyczny pod nadzorem wykwalifikowanego fizjoterapeuty znacząco ułatwia bezpieczne osiągnięcie pożądanego balansu między sprawnością i siłą poszczególnych części narządu ruchu a jego wewnętrzną stabilnością i ergonomią, oszczędzając zarazem czasu i siódmych potów, a często także dużych pieniędzy.

Nasza oferta takich programów treningowych, zarówno grupowych jak i indywidualnych, rzeczowo wychodzi naprzeciw wszelkim trudnościom związanym z niedostatkami fizycznej sprawności, ponieważ widzimy w niej złoty (a zarazem niedrogi!) środek do rozsądnego celu oraz krótszą i prostszą drogę do niego.

Zestawy naszych prozdrowotnych ćwiczeń są profilowane dla określonych grup zapotrzebowań naszych pacjentów. Różnicujemy więc w nich zarówno rodzaj wysiłku fizycznego jak i poziom jego trudności w zależności od tego, czy zajęcia mają służyć kobietom przed czy po porodzie, osobom chcącym zadbać o smukłą sylwetkę czy głównie o zdrowy kręgosłup, młodszym czy starszym, lub czy ich celem jest powypadkowa rekonwalescencja czy wypracowanie kondycji, która sprawdzi się w sportowych zawodach.

Staramy się przy tym o zachowanie niewielkiej liczebności grup w celu ułatwienia nadzoru nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń. Proponujemy również zajęcia indywidualne, w których możliwość precyzyjnego dostosowania programu ćwiczeń do oczekiwań, potrzeb i możliwości pacjenta owocuje najszybszymi i najbezpieczniejszymi postępami terapii.

Ułatwieniom, bezpieczeństwu oraz atrakcyjności naszych zajęć służy naszym pacjentom bogaty asortyment akcesoriów treningowych takich jak: taśmy rehabilitacyjne, taśmy TRX, piłki duże i małe, rollery, obręcze, ciężarki.


Jest jeszcze jeden bardzo istotny aspekt wartości systematycznych treningów w Gabinecie Rehafit. Sprowadza się on w wielkim skrócie do naszej świadomej troski o wydolność ciała w chwilach ciężkiej próby, bądź niemożliwej do przewidzenia utraty kontroli nad jego motoryką.

Sytuacje takie przytrafiają się nam całkiem często i pomimo iż niekoniecznie prowadzą nas one do chirurga lub na salę operacyjną, to znalazłszy się w nich, bardzo łatwo możemy oszacować wagę sprawności wewnętrznych struktur mięśniowych i więzadłowych umożliwiających utrzymanie zachwianej zewnętrznym wstrząsem równowagi.

Obrazowo mówiąc, nieważne, czy poślizgniesz się na skórce od banana, na lodzie czy na świeżo zmytej terakocie; nieważne czy przeżyjesz twarde lądowanie samolotu czy uderzenie spowodowane samochodową kraksą lub nieprzytomnością osoby zapatrzonej w ekran smartfona.

W każdej z tych sytuacji znacznie powiększy Twoje szanse przetrwania i szybkiej rekonwalescencji dobry stan mięśni posturalnych, czyli tych, od których zależy u dwunogów utrzymanie pionu – i to niezależnie od tego, czy masz sylwetkę i bicepsy godne fleszów czy raczej przeciwnie – brakuje Ci tchu i sił, gdy wieje silny wiatr.

Nie zawsze możesz mieć szczęście uniknięcia upadku, jednak zawsze możesz zadbać o to, żeby w instynktownej próbie odzyskania utraconej nagle równowagi Twój umysł odnalazł w dobrym stanie potrzebne mu w takiej chwili elastyczne więzadła i mięśnie głębokie stabilizujące kręgosłup oraz chroniące narządy wewnętrzne.

To od ich sprawności zależy często, czy konsekwencją kolizji lub upadku będzie lekkie stłuczenie czy też złamanie kończyny, czy będzie to naciągnięcie czy zerwanie ścięgna, czy rekonwalescencja zakończy się wraz z nałożeniem opatrunku pierwszej pomocy czy dopiero po długim okresie kosztownej pooperacyjnej rehabilitacji.

Systematyczny trening pod czujnym fizjoterapeutycznym okiem jest więc poniekąd lepszy niż polisa na zdrowie i życie, ponieważ zapewnia realne osobiste ubezpieczenie przedwypadkowe, czyli gwarancję dużo większych szans dla Waszego ciała w nieuchronnych kolizjach i upadkach, a niekiedy nawet możliwość ich uniknięcia.

Cennik uczestnictwa w treningach medycznych
Karnet 1x w tygodniu (4 wejścia)80 zł
Karnet 2x w tygodniu (8 wejść)120 zł
Wejście jednorazowe (po wcześniejszym uzgodnieniu)30 zł
Trening personalny indywidualny80 zł
Trening personalny dla dwóch osób100 zł
Miejsce na grupie zagwarantowane jest poprzez wykupienie karnetu.
Obowiązują zapisy na zajęcia, karnet ważny jest przez miesiąc.
Karnetu nie można zawiesić.
Niewykorzystane wejścia przepadają i gotówka za nie nie jest zwracana.
Wyjątkowo, po wcześniejszym uzgodnieniu można zmienić
godzinę i dzień ćwiczeń, jeśli są wolne miejsca.

  UWAGA: Harmonogram aktualizowany jest dynamicznie - prosimy o sprawdzanie bieżącego stanu obsadzenia zajęć
oraz o wcześniejsze zgłaszanie nieobecności - umożliwi to uczestnictwo w zajęciach innym.
W tabeli wprowadzono rotacyjny układ danych — w kolumnach wyświetlają się kolejne cztery dni z najbliższych, w których zaplanowano zajęcia.
ŚRODA
24
CZWARTEK
25
PONIEDZIAŁEK
29
WTOREK
30
9:15 - 10:15
10:30 - 11:30
16:45 - 17:45
18:00 - 19:00
19:15 - 20:15
Ze względu na ograniczoną liczebność grup treningowych (do 9 osób) na wszystkie zajęcia obowiązują wcześniejsze zapisy.
Proszę o zapoznanie się z porządkowymi ustaleniami naszego Regulaminu.
Przejdź do głównego harmonogramu.